ניווט מהיר
שילה - עמותה לפיתוח שרותים לאזרח הותיק בחיפה

 

מאמרים

המרכז בבית: טיפול ממוקד בדיוק כשצריך

 

 

 

ורדה, אלמנה בת 78 מחיפה, מורה בגמלאות, עברה לא מזמן ניתוח להחלפת מפרק ירך. פרוצדורה שנדחתה ונדחתה עד שכבר לא הייתה ברירה. הניתוח לא היה קל אך הסתיים בהצלחה. לאחריו, נשלחה ורדה לתקופת שיקום ומשם – הביתה. יש מטפלת שמגיעה מידי יום לשעתיים. שלושת הילדים כבר גדולים, בעלי משפחות. הבן רועי גר הכי קרוב אליה, בטבעון. הם הרבו לבקר ולהיות עם אימם אחרי הניתוח ודי מהר התברר שהמצב השתנה.
בניגוד להרגלה מפעם", מציין רועי, "ולמרות שהחברות עטפו אותה, היא לא ששה לקבל ביקורים. קוראת הרבה פחות. מבלה שעות ארוכות בבהייה במסך. שמנו לב שמשהו עובר עליה. דכאון".

 

בשיחה משותפת הם ייחסו את המצב הרגשי לירידה בתפקוד הפיזי. לשילה הגיעה המשפחה בחיפוש אחר פתרון. משהו שיתאים. "אמא חיה לבד בבית ואנחנו כבר לא בחיפה. היא לא מוכנה לשמוע על מעבר למקום אחר. לידינו או אולי לדיור מוגן, מה שהעזנו להציע בזהירות", מספרת הבת נורית. "זה פשוט לא בא בחשבון".

 

שילה מרכז בבית
 
 

שירות המרכז בבית מבית עמותת שילה, שהוצע לוורדה,  מביא עד הבית שירות מקצועי מותאם, בנוחות ובפרטיות ובמחירים של עמותה. השירות מתחיל תמיד בהערכת תפקוד כללית, הבוחנת את התפקוד הקוגניטיבי, המוטורי, הפיזי וכן את סביבתו של האדם. 

 

ורדה החלה מייד בטיפולי פיזיותרפיה  אחת לשבוע בביתה. מהר מאד עלה הנושא  הרגשי ושולבו גם טיפולי ליווי רגשי.

 

"הפיזיותרפיסטית הייתה מקצועית, רגישה וקשובה מאד. הרגשנו שאנחנו בידיים טובות. והכי חשוב, אמא במצב אחר לחלוטין!", שמחה לספר הבת נורית כעבור 4 חודשים. "היא חזרה לעצמה!  פיזית היא הולכת היטב, ללא מקל. רגשית,  מצב הרוח מאוזן. חזרה לצאת, להיפגש עם חברות, עלתה במשקל ואפילו מוכנה סוף סוף לנסות את מרכז היום בכרמל, פעמיים בשבוע".

 

המרכז בבית מציע מגוון רחב של טיפולים מקצועיים (טיפול במוזיקה, ריפוי בעיסוק, הדרכת פנאי ועוד ועוד) עד הבית, בהתאמה אישית מלאה ואחרי הערכת תפקוד כללית. שעה של חוויה, הנאה, פעילות ומשמעות! 

 

 

דברו איתנו
כשאכפת, הכל אחרת

שילה, עמותה לפיתוח שירותים לאזרח הוותיק בקהילה (ע"ר)   |   ברכה חבס 14, חיפה 3339319   |   טלפון 04-8384335   |   פקס 15348376790

מוקד אנושי זמין 24/7 שעות:  1700-50-60-02   |   בקרו אותנו בפייסבוק בקרו אותנו

אודות הנגישות

הפעל נגישות

בניית אתרים

צור קשר
דברו איתנו בוואטסאפ
בקרו אותנו בפייסבוק
סגור חלונית
צור קשר

לחצו לחיוג מהיר 04-8384335