ניווט מהיר
שילה - עמותה לפיתוח שרותים לאזרח הותיק בחיפה

 

מאמרים

זרקור: קורונה וקהילה תומכת

 זרקור: הקהילה התומכת לאנשים עם מוגבלות בתקופת הקורונה

הקהילה התומכת לחיים עצמאיים לאנשים עם מוגבלות בחיפה, מונה כ 100 חברים. תקופת הקורונה אינה פשוטה עבור אף אחד, בוודאי לא עבור מי שאינו עצמאי: משותק ברגליו, עיוור או חירש.


"השם הזה, קהילה תומכת, מעט מטעה", מסבירה עובדת סוציאלית תמי סולומון מעמותת שילה, העמותה המפעילה את הקהילה. "לא מדובר בחבורה שגרה לה יחד – אלא כל חבר חי את חייו בביתו, עובד / לומד או עסוק בענייניו. הקהילה שלנו, בה הוא חבר, מספקת תשתית שמאפשרת את המשך החיים העצמאיים בבית. זה מה שבעצם כל אחד מאיתנו מאחל לעצמו: להיות עצמאי. החברות בקהילה מאפשרת ליווי אישי שלנו מול גופים שונים, בעניינים ביורקרטיים ואחרים, מיצוי זכויות פעיל, תיקונים קלים בבית, לחצן מצוקה רפואי 24/7 בבית; השתתפות בפעילות חברתית מותאמת ובטיולים וכמובן – ליווי של עו"ס בתהליך האישי והמורכב, של הסרת החסמים שמפריעים לחיים עצמאיים", מסבירה סולומון. "מעבר לכך, אנחנו משמשים חיישן קהילתי פעיל עבור מחלקת השיקום באגף הרווחה של עירית חיפה, בראשותה של עו"ס ענת בן צבי. מחלקה זו אחראית להפניית תושבי העיר הרלבנטיים ואף מממנת את עיקר השירות.


"תקופת הקורונה, ובייחוד הסגר הראשון, היא תקופה מאתגרת במיוחד", מציינת עו"ס סולומון. "רבים מחברי הקהילה פגיעים במיוחד לקורונה. חלקם לא שולטים היטב בעברית והמידע שהגיע אליהם היה מבלבל ומטעה. לנו היה תפקיד חשוב בתיווך המידע – מה מותר, מה אסור. חלקם חששו מאד לצאת מהבית. היינו עסוקים במיפוי יומיומי של הצרכים – מי שלא יכול היה לצאת לקניות, חובר לשירות הארוחות של אגף הרווחה וקיבל ארוחות הביתה. מי שלא יכול היה להשיג תרופות – אב ואם הקהילה דאגו לצאת לקנות לו מלאי. בין לבין, היינו עסוקים בהכלת החרדות הרבות שצפו. הפעילות החברתית העשירה שלנו – מוזיאונים, טיולים, סיורים לימודיים – פסקה וזה היה ממש חסר.


באחרונה, ובזהירות רבה, חזרה הקהילה לפעילות משותפת, תחת הקפדה קפדנית על כללי התו הסגול. "כמה ששמחנו לחזור ולהיפגש! עשינו פיקניק בים, סיור בטיילת לואי וגם מפגשים להרצאות וסדנאות מיוחדות. אנשים צריכים חברה ואין לזה תחליף", אומרת סולומון.


הקהילה קולטת חברים חדשים, בני 18 עד 60. ניתן להצטרף באמצעות מחלקת השיקום או באופן פרטי – פרטים בעמותת שילה, עמותה לפיתוח שירותים לאזרח הוותיק בחיפה.

 

לקריאה נוספת על הקהילה התומכת באנשים עם מוגבלות  לחץ כאן

דברו איתנו
כשאכפת, הכל אחרת

שילה, עמותה לפיתוח שירותים לאזרח הוותיק בקהילה (ע"ר)   |   ברכה חבס 14, חיפה 3339319   |   טלפון 04-8384335   |   פקס 15348376790

מוקד אנושי זמין 24/7 שעות:  1700-50-60-02   |   בקרו אותנו בפייסבוק בקרו אותנו

אודות הנגישות

הפעל נגישות

בניית אתרים

צור קשר
דברו איתנו בוואטסאפ
בקרו אותנו בפייסבוק
סגור חלונית
צור קשר

לחצו לחיוג מהיר 04-8384335