ניווט מהיר
שילה - עמותה לפיתוח שרותים לאזרח הותיק בחיפה

 

שרותי סיעוד

איך בוחרים שירותי סיעוד, מטפל סיעודי ועובד זר?

 

בן משפחה אהוב הולך ומאבד יכולות לתפקוד עצמאי. אתם, אולי גם הוא, שמים לב לירידה ניכרת בתפקוד הגופני או הקוגניטיבי. הוא נזקק לעזרה בביצוע פעולות יומיומיות כמו רחצה, הכנת אוכל וקניות. החלטתם שהגיעה העת להעסיק מטפל סיעודי לסיוע בתפקודו היומיומי.

 

הבחירה אינה פשוטה – המטפל צפוי לסייע לבן המשפחה במשימות אישיות, חלקן פרטיות ולשהות בחברתו ובבית, זמן ממושך.

 

אז איך בוחרים? ראשית עליכם להרגיש ולדעת שאתם בידיים טובות, הן מבחינת שירותי הסיעוד בהם בחרתם והן על ידי התאמה מרבית בין האדם הזקוק לסיוע ובין המטפל/ת הסיעודי/ת. התאמה לשירות, לעו"ס המלווה ולדמות המטפלת - היא גורם מפתח.

 

בחירה - הצעד הראשון הינו יצירת קשר עם בית לשירותי סיעוד מקצועיים, ותיק ואמין, אשר ישמש כגורם מתווך בין המשפחה למטפלת או העובד/ת הזר/ה. בדקו האם יש לכם אוזן קשבת, מענה מקצועי ונכונות לסייע. תארו בהרחבה לעובדת הסוציאלית או הגרונטולוגית של השירות את מצבו, סדר יומו וצרכיו של בן המשפחה. ככל שהמידע יהיה מדויק, מקיף ומפורט יותר, כך תוכל להתבצע התאמה טובה יותר למטפל/ת.

 

שפה והכשרה – תקשורת בהירה וברורה בין המטפל/ת לאדם היא חיונית. בשילה מאפשרים השמה של עובדים זרים במגוון רחב של שפות. יש לוודא שחברת הסיעוד שבחרתם דואגת לפיקוח שוטף על השתלבותו של העובד הזר וכן שהעובד עבר הכשרה מתאימה לתפקידו או צפוי לעבור כזו. לאחר ההשמה, מומלץ לקיים מפגש ראשוני של תיאום ציפיות עם המטפל הסיעודי, בן המשפחה והעו"ס. ככל שניתן, אפשרו לאדם להיות חלק מתהליך הבחירה של המטפל/ת המיועד – הם צפויים לשהות זמן רב זה בחברתו של זה. חשוב לוודא שהשירות מספק גיבוי טיפולי איכותי למקרה חופשה או מחלה של העובד הקבוע.

 

אתם הופכים למעסיק – העסקת עובד זר סיעודי לבן משפחה, משמעותה גם הפיכת המשפחה למעסיק לכל דבר, על כל ההתעסקות הביורוקרטית הכרוכה בכך. מומלץ להיעזר בנושא בשירותי הסיעוד בהם בחרתם, כדי לוודא שמלוא הזכויות משולמות כחוק או כדי לבדוק אפשרות להעסקה מלאה של העובד הזר על ידם. זה מבטיח עבורכם שקט ומיקוד בהיבט הטיפולי בלבד.

 

בני משפחה כמטפלים סיעודיים - אם אתם מקרבה ראשונה ומטפלים ממילא בבן המשפחה, בדקו את האפשרות לקבל על כך שכר. המוסד לביטוח לאומי מאפשר העסקה של בן משפחה, גם מדרגה ראשונה, כמטפל של זכאי חוק סיעוד. מהלך זה מותנה באישור של ביטוח לאומי, וביכולת לדווח טלפונית בטלפון קווי. מומלץ להיעזר בשירות הסיעוד שבחרתם על מנת להסדיר זאת מול הביטוח הלאומי.

 

דברו איתנו
כשאכפת, הכל אחרת

שילה, עמותה לפיתוח שירותים לאזרח הוותיק בקהילה (ע"ר)   |   ברכה חבס 14, חיפה 3339319   |   טלפון 04-8384335   |   פקס 15348376790

מוקד אנושי זמין 24/7 שעות:  1700-50-60-02   |   בקרו אותנו בפייסבוק בקרו אותנו

אודות הנגישות

הפעל נגישות

בניית אתרים

צור קשר
דברו איתנו בוואטסאפ
בקרו אותנו בפייסבוק
סגור חלונית
צור קשר

לחצו לחיוג מהיר 04-8384335